Скотарська загальноосвітня школа І - ІІ ступенів

 





Виховна робота

       

Похожее изображениеМета: розвиток творчого потенціалу кожної людини. Забезпечення реалізації кожною особистістю її нахилів і здібностей.

                 СТРУКТУРА ВИХОВНОЇ РОБОТИ ШКОЛ

Виховною роботою у школі опікується директор закладу Беца Михайло Михайлович, заступник директора   Могіш Наталія Михайлівна у співпраці з педагогом –організатором Ковчар Ганною Іванівною та психологом Яворською Тетяною Василівною   .

Позаурочні заходи у школі покликані допомагати учням дізнаватися щось нове, поглиблювати свої знання, сформувати свою думку,зробити свій вибір.

Крім того, школярі різного віку вчаться співпрацювати між собою, з учителями та батьками, коли беруть участь у організації важливого шкільного заходу, тим більше, коли проявляють ініціативу, багато завдань стараються виконати самостійно.

Виховні заходи, які проводяться у школі, можна поділити на кілька основних категорій:

Патріотичні заходи.

Превентивна діяльність.

Заходи з безпеки життєдіяльності.

Заходи екологічного спрямування.

Традиційні шкільні події, свята, конкурси, квести.

Спортивні змагання, конкурси.

Участь у  обласних конкурсах, заходах, Всеукраїнських акціях

Місія школи з виховної роботи:

формування і розвиток свідомої особис¬тості з громадською позицією, готовою до конкретного вибору свого місця в житті, здатного змінити на краще своє життя і життя своєї країни.

Завдання виховної системи:

  • Виховувати дитину як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.
  • Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.
  • Розвивати дитяче самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.
  • Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації проектів соціального та благодійного напрямків.
  • Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів.
  • Впроваджувати оптимальні методів, форм, засобів, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширення можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху;

Виховна робота реалізується за такими напрямками:

  • Виховання громадянської свідомості через учнівське самоврядування, формування активної життєвої позиції.
  • Виховання правової культури та профілактика правопорушень.
  • Пропаганда здорового та безпечного способу життя. Психологічна підтримка учнів та вихованців.
  • Національно-патріотичне виховання.
  • Еколого-натуралістичне виховання, краєзнавство.
  • Культурологічне виховання.
  • Організація позаурочної діяльності учнів через гурткову, секційну, факультативну, дослідницьку та науково-пошукову роботу.

Кожний напрям відбито в річному плані роботи школи в доступному обсязі. Система виховної роботи спрямована на створення умов для розвитку для самореалізації особистості кожного учня.

Система виховної роботи школи забезпечує:

 

  • активне залучення до процесу виховання батьківської громадськості;
  • організацію методичної роботи з актуальних проблем виховання з педагогами, класними керівниками;
  • розвиток активності школярів у різних видах діяльності та творчий розвиток здібностей, інтересів особистості у позанавчальній діяльності;
  • згуртовування учнівських колективів навколо організації колективних творчих справ, участь у проектах;
  • соціальну захищеність і підтримку учнів;
  • співпрацю з дитячими молодіжними та громадськими організаціями, об’єднаннями, колективами;
  • співробітництво з правоохоронними органами, соціальними службами з питань організації правової освіти, профілактичної роботи серед школярів;
  • концентрацію сил педколективу за пріоритетними напрямками виховної роботи.

Управління шкільною виховною системою здійснюється через конкретизацію цілей виховання, розширення видів діяльності, введення інновацій у виховний процес, діяльність соціально – психологічної служби розширення взаємодій з середовищем. Пошук сучасних шляхів і засобів виховання школярів здійснюється на засадах педагогіки творчості і становить одну із найактуальніших проблем навчально-виховного процесу. Тому в школі визначено коло питань для приоритетного вирішення сутності виховного процесу, функцій, які спрямовані на розв’язанні проблеми становлення творчої особистості.

У центрі виховного процесу є особистість – її нахили, здібності, потреби, інтереси, соціальний досвід, самосвідомість, характер. Уся виховна робота школи спрямована на кінцевий результат — випускника Школи життєтворчості, який повинен володіти наступними якостями, вміннями.

Основними принципами організації виховного простору школи життєтворчості є:

  • Максимально можлива свобода учня у виборі форми та міри власної участі у виховному просторі;
  • Створення сприятливих можливостей щодо розвитку та здійснення життєтворчості учня, набуття та реалізації ним індивідуально-особистісних технологій життєтворчості.
  • Заохочення учня до визначення власних цілей та завдань, вироблення індивідуального плану участі у виховному просторі.
  • Врахування особистісних особливостей учня: його досвіду, рівня знань, здібностей, стилю життя, актуального стану його життєвої компетентності.
  • Орієнтація на самостійну активну участь учня у виховному просторі;
  • Обов’язковий самоаналіз та самооцінку учнем власних результатів.
В школі створена модель управління виховним процесом:

Така модель управління забезпечує виконання основної місії виховного процесу.

Структура виховної роботи навчального закладу включає в себе і взаємодію школи з найближчим до неї середовищем на рівні сімей учнів: з батьками й особами, що їх замінюють, акцентуючи увагу на питаннях соціалізації дітей і молоді в тому чи іншому аспекті.

Взаємодія сім’ї та школи

                                 ТЕМАТИКА БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ
                                                                  1-4 класи:                                                            
  1. Співпраця школи та родити у формуванні соціальної та суспільної активності наших синів і дочок.
  2. Здоров’я дитини. Діти, телебачення та комп’ютер. Позитивний та негативний вплив засобів масової інформації на розвиток та здоров’я молодших школярів

5-7 класи:

  1. Типові помилки у сімейному вихованні. Як їм запобігти?
  2. Чому перехідний вік є важливим? Як виховувати в учнів підліткового віку інтерес до набуття знань?
  3. Зайнятість підлітка в позаурочний час. Роль батьків у запобіганні шкідливих звичок (паління, вживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин тощо)
  4. Авторитет, особистий приклад батьків у процесі виховання. Нездібних дітей не буває.

8-9 класи:

  1. Конфліктні ситуації підлітків з батьками та вчителями. Індивідуальний підхід батьків до особистості підлітка.Виховання морально стійкої і вольової людини.
  1. Підготовка старшокласника до складання іспитів і обрання майбутньої професії.
  2. Роль сім’ї у вихованні здорового майбутнього нації.
  3. Роль батьків у вихованні успішної громадянки, сім’янина, особистості.

 

План виховної роботи

ВЕРЕСЕНЬ

Місячник «Я − патріот і господар землі»

Завдання:

  • формування духовних цінностей українського патріота;
  • виховання гордості за минуле і сучасне на прикладах героїчної історії
  • українського народу та кращих зразків культурної спадщини, вшанування національної пам’яті;
  • формування психологічної та фізичної готовності молоді до виконання громадянського та конституційного обов’язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави;
  • підвищення престижу і розвиток мотивації молоді до державної та військової служби.

 Мета місячника: формування у молоді високої патріотичної свідомості, національної гідності, готовності до виконання громадянського й конституційного обов’язку щодо захисту національних інтересів України.

 

1 – День Знань. Свято першого дзвоника.

21 – Міжнародний день миру.

30 – Всеукраїнський день бібліотек

                                                                    ЖОВТЕНЬ

Місячник  сприяння творчому розвитку особистості

Завдання:

  • підвищення рівня художньо-естетичної освіченості та виховання учнів;
  • формування в молоді естетичних поглядів та смаків на основі народної естетики та найкращих надбань цивілізації;
  • вироблення в учнів уміння власноруч примножувати культурно-мистецькі надбання народу, відчувати й створювати прекрасне у повсякденному житті.

  Мета місячника:  створення належних  педагогічних передумов  для розкриття індивідуальних особливостей кожного учня; виявлення та сприяння розвитку інтелектуально обдарованих школярів;сприяння самовираженню учнів у різних видах діяльності, задоволенню їх потреб, інтересів та стимулювання творчого самовдосконалення;підвищення інтересу до поглибленого вивчення базових дисциплін, виявлення рівня сформованості вмінь дослідницької роботи через гуртки, факультативи, олімпіади тощо;виховання компетентної особистості  здатної здійснювати самостійний вибір та приймати відповідальні рішення.

1 – Міжнародний день людей похилого віку.

4 – День учителя.

14 – День українського козацтва.

                                                                          Листопад                                                             

Місячник «Я і закон»

Завдання:

  • формування в учнів правових почуттів, активної позиції у правовій сфері, нетерпимого ставлення до правопорушень;
  • вироблення у вихованців навичок і звичок правомірної поведінки;
  • подолання в свідомості окремих учнів помилкових поглядів та переконань, негативних навичок і звичок поведінки, які сформувалися внаслідок помилок і недоліків виховання.

Мета місячника: формування правової культури, прищеплення учням поваги до прав і свобод людини ,  забезпечення знання і виконання учнями Законів України . 

 

9 – День української писемності та мови.

20 – Міжнародний день боротьби з тютюнопалінням.

22 – День пам’яті жертв голодомору і репресій.

                                                                  Грудень

Місячник «Я, родина, Україна»

Завдання:

  • долучення учнів до національних традицій українського народу, його культури, національно-етичної обрядовості і звичаїв;
  • допомагати учням усвідомити себе як частину української нації;
  • засвоєння сімейних, родинних та суспільних цінностей.

Мета місячника : Допомагати учням усвідомити себе як частину нації ; спонукати до самовдосконалення   громадянина – патріота , вироблення громадянського обов’язку , готовності стати на  захист Батьківщини, виховувати почуття господаря держави; вивчати минуле народу,  берегти свій дім , батьків , рід, народ , Батьківщину. 

 

01 – День боротьби зі СНІДом.