Виховна робота
Мета: розвиток творчого потенціалу кожної людини. Забезпечення реалізації кожною особистістю її нахилів і здібностей.
Виховною роботою у школі опікується директор закладу Беца Михайло Михайлович, заступник директора Могіш Наталія Михайлівна у співпраці з педагогом –організатором Ковчар Ганною Іванівною та психологом Яворською Тетяною Василівною .
Позаурочні заходи у школі покликані допомагати учням дізнаватися щось нове, поглиблювати свої знання, сформувати свою думку,зробити свій вибір.
Крім того, школярі різного віку вчаться співпрацювати між собою, з учителями та батьками, коли беруть участь у організації важливого шкільного заходу, тим більше, коли проявляють ініціативу, багато завдань стараються виконати самостійно.
Виховні заходи, які проводяться у школі, можна поділити на кілька основних категорій:
Патріотичні заходи.
Превентивна діяльність.
Заходи з безпеки життєдіяльності.
Заходи екологічного спрямування.
Традиційні шкільні події, свята, конкурси, квести.
Спортивні змагання, конкурси.
Участь у обласних конкурсах, заходах, Всеукраїнських акціях
Місія школи з виховної роботи:
формування і розвиток свідомої особис¬тості з громадською позицією, готовою до конкретного вибору свого місця в житті, здатного змінити на краще своє життя і життя своєї країни.
Завдання виховної системи:
- Виховувати дитину як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.
- Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.
- Розвивати дитяче самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.
- Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації проектів соціального та благодійного напрямків.
- Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів.
- Впроваджувати оптимальні методів, форм, засобів, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширення можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху;
Виховна робота реалізується за такими напрямками:
- Виховання громадянської свідомості через учнівське самоврядування, формування активної життєвої позиції.
- Виховання правової культури та профілактика правопорушень.
- Пропаганда здорового та безпечного способу життя. Психологічна підтримка учнів та вихованців.
- Національно-патріотичне виховання.
- Еколого-натуралістичне виховання, краєзнавство.
- Культурологічне виховання.
- Організація позаурочної діяльності учнів через гурткову, секційну, факультативну, дослідницьку та науково-пошукову роботу.
Кожний напрям відбито в річному плані роботи школи в доступному обсязі. Система виховної роботи спрямована на створення умов для розвитку для самореалізації особистості кожного учня.
Система виховної роботи школи забезпечує:
Управління шкільною виховною системою здійснюється через конкретизацію цілей виховання, розширення видів діяльності, введення інновацій у виховний процес, діяльність соціально – психологічної служби розширення взаємодій з середовищем. Пошук сучасних шляхів і засобів виховання школярів здійснюється на засадах педагогіки творчості і становить одну із найактуальніших проблем навчально-виховного процесу. Тому в школі визначено коло питань для приоритетного вирішення сутності виховного процесу, функцій, які спрямовані на розв’язанні проблеми становлення творчої особистості.
У центрі виховного процесу є особистість – її нахили, здібності, потреби, інтереси, соціальний досвід, самосвідомість, характер. Уся виховна робота школи спрямована на кінцевий результат — випускника Школи життєтворчості, який повинен володіти наступними якостями, вміннями.
Основними принципами організації виховного простору школи життєтворчості є:
- Максимально можлива свобода учня у виборі форми та міри власної участі у виховному просторі;
- Створення сприятливих можливостей щодо розвитку та здійснення життєтворчості учня, набуття та реалізації ним індивідуально-особистісних технологій життєтворчості.
- Заохочення учня до визначення власних цілей та завдань, вироблення індивідуального плану участі у виховному просторі.
- Врахування особистісних особливостей учня: його досвіду, рівня знань, здібностей, стилю життя, актуального стану його життєвої компетентності.
- Орієнтація на самостійну активну участь учня у виховному просторі;
- Обов’язковий самоаналіз та самооцінку учнем власних результатів.
В школі створена модель управління виховним процесом:
Така модель управління забезпечує виконання основної місії виховного процесу.
Структура виховної роботи навчального закладу включає в себе і взаємодію школи з найближчим до неї середовищем на рівні сімей учнів: з батьками й особами, що їх замінюють, акцентуючи увагу на питаннях соціалізації дітей і молоді в тому чи іншому аспекті.
Взаємодія сім’ї та школи
- Співпраця школи та родити у формуванні соціальної та суспільної активності наших синів і дочок.
- Здоров’я дитини. Діти, телебачення та комп’ютер. Позитивний та негативний вплив засобів масової інформації на розвиток та здоров’я молодших школярів
5-7 класи:
- Типові помилки у сімейному вихованні. Як їм запобігти?
- Чому перехідний вік є важливим? Як виховувати в учнів підліткового віку інтерес до набуття знань?
- Зайнятість підлітка в позаурочний час. Роль батьків у запобіганні шкідливих звичок (паління, вживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин тощо)
- Авторитет, особистий приклад батьків у процесі виховання. Нездібних дітей не буває.
8-9 класи:
- Конфліктні ситуації підлітків з батьками та вчителями. Індивідуальний підхід батьків до особистості підлітка.Виховання морально стійкої і вольової людини.
- Підготовка старшокласника до складання іспитів і обрання майбутньої професії.
- Роль сім’ї у вихованні здорового майбутнього нації.
- Роль батьків у вихованні успішної громадянки, сім’янина, особистості.
План виховної роботи
ВЕРЕСЕНЬ
Місячник «Я − патріот і господар землі»
Завдання:
- формування духовних цінностей українського патріота;
- виховання гордості за минуле і сучасне на прикладах героїчної історії
- українського народу та кращих зразків культурної спадщини, вшанування національної пам’яті;
- формування психологічної та фізичної готовності молоді до виконання громадянського та конституційного обов’язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави;
- підвищення престижу і розвиток мотивації молоді до державної та військової служби.
Мета місячника: формування у молоді високої патріотичної свідомості, національної гідності, готовності до виконання громадянського й конституційного обов’язку щодо захисту національних інтересів України.
1 – День Знань. Свято першого дзвоника.
21 – Міжнародний день миру.
30 – Всеукраїнський день бібліотек
ЖОВТЕНЬ
Місячник сприяння творчому розвитку особистості
Завдання:
- підвищення рівня художньо-естетичної освіченості та виховання учнів;
- формування в молоді естетичних поглядів та смаків на основі народної естетики та найкращих надбань цивілізації;
- вироблення в учнів уміння власноруч примножувати культурно-мистецькі надбання народу, відчувати й створювати прекрасне у повсякденному житті.
Мета місячника: створення належних педагогічних передумов для розкриття індивідуальних особливостей кожного учня; виявлення та сприяння розвитку інтелектуально обдарованих школярів;сприяння самовираженню учнів у різних видах діяльності, задоволенню їх потреб, інтересів та стимулювання творчого самовдосконалення;підвищення інтересу до поглибленого вивчення базових дисциплін, виявлення рівня сформованості вмінь дослідницької роботи через гуртки, факультативи, олімпіади тощо;виховання компетентної особистості здатної здійснювати самостійний вибір та приймати відповідальні рішення.
1 – Міжнародний день людей похилого віку.
4 – День учителя.
14 – День українського козацтва.
Листопад
Місячник «Я і закон»
Завдання:
- формування в учнів правових почуттів, активної позиції у правовій сфері, нетерпимого ставлення до правопорушень;
- вироблення у вихованців навичок і звичок правомірної поведінки;
- подолання в свідомості окремих учнів помилкових поглядів та переконань, негативних навичок і звичок поведінки, які сформувалися внаслідок помилок і недоліків виховання.
Мета місячника: формування правової культури, прищеплення учням поваги до прав і свобод людини , забезпечення знання і виконання учнями Законів України .
9 – День української писемності та мови.
20 – Міжнародний день боротьби з тютюнопалінням.
22 – День пам’яті жертв голодомору і репресій.
Грудень
Місячник «Я, родина, Україна»
Завдання:
- долучення учнів до національних традицій українського народу, його культури, національно-етичної обрядовості і звичаїв;
- допомагати учням усвідомити себе як частину української нації;
- засвоєння сімейних, родинних та суспільних цінностей.
Мета місячника : Допомагати учням усвідомити себе як частину нації ; спонукати до самовдосконалення громадянина – патріота , вироблення громадянського обов’язку , готовності стати на захист Батьківщини, виховувати почуття господаря держави; вивчати минуле народу, берегти свій дім , батьків , рід, народ , Батьківщину.
01 – День боротьби зі СНІДом.